Czarna plamistość ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kozaxus
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Od: 19 kwie 2010, o 11:51
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Czarna plamistość ?

Post »

Witam. Mam 9 phalaenopsisów, 1 cymbidium, 1 oncidium i 1 paphiopedilum sukhakulii, razem 12 sztuk, w tym ten ostatni to sadzonka zamówiona z Tailandii. Ale nie o to chodzi. Mam pewien problem, ponieważ na cymbidium i na psb oncidium pojawily się czarne plamki. Nie znam się na tym, więc proszę o pomoc.
Lana
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 29 lis 2007, o 13:52
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Re: Plamistosc czarna - prosze o pomoc i moja kolekcja

Post »

Kozaxus bez zdjęcia nic nie da się powiedzieć, więc wstawiaj je czym prędzej :wink: . Nie można z góry zakładać, że to czarna plamistość, równie dobrze może być to wiele innych powodów.
Awatar użytkownika
kozaxus
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Od: 19 kwie 2010, o 11:51

Post »

Juz wstawiam napierw te z plamami a potem dam wszystkie jakie mam , sorrki za spoznienie :D

oto co mam na Oncidium te plamy sa tylko na psb. liscie sa ladne.
Obrazek Obrazek Obrazek

I chcialbym sie dowiedziec czy to co wyrasta to psb. czy nowy ped ? nie jestem az takim znawca storczykow.
Obrazek Obrazek

A teraz ten najbardziej poszkodowany , czyli cymbidium. Od tygodnia stoi na zewnatrz , dodam ze mieszkam w irlandii i sa tu bardzo wietrzne i deszczowe dni ale jak na razie jest bardzo cieplo i sucho , i wydaje mi sie ze jakby mu sie troche pogorszylo od tego dworu , ale nie wiem.
Dodam tez ze na przed ostatnim zdjeciu Cymbidium widac po lewej stronie dwie nowe psb. Moze mozna je odciac i przesadzic na nowo ?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jest jeszcze jeden ale to phalenopsis i nie wiem czy sie nie zarazil od ktoregos bo stoi obok cymbidium i nie wiem czy to nie poczatek
Obrazek

Teraz to tylko te chore ale jak znajde pare min to wrzuce wszystkie do oceny i konsultacji. Z gory dziekuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Ariena