Rybki na początek

Oczka wodne, stawy kąpielowe, strumienie, kaskady, skalniaki, rośliny wodne, itp
andrzej67
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 4
Od: 10 sty 2014, o 10:48
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Rybki na początek

Post »

Witam,

mój pierwszy post, ale zamierzam od wiosny ruszyć z budową oczka w moim ogrodzie.
Nie mam totalnie doświadczenia z rybkami.
Jak czytam tematy na forum , to trochę się przerażam. Ciągle komuś rybki zdychaja itp.

Pytanie
- jakie rybki dla początkującego?

Czy temat jest w ogóle warty? Przyznam, lubie patrzeć na rybki i zawsze marzyłem by je mieć u siebie w ogródku :)
kaLo
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 11333
Od: 17 kwie 2013, o 12:13
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Pionki pow.radomski

Re: Rybki na początek

Post »

Zacznij od analizy wody,bo jeżeli ta do której masz dostęp nie trzyma parametrów wymaganych do hodowli ryb lub ma jakieś szkodliwe skażenia to raczej nastaw się na oczko bez rybek.
Awatar użytkownika
Kasienkar
500p
500p
Posty: 729
Od: 18 cze 2013, o 14:38
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Grecja, Ateny

Re: Rybki na początek

Post »

I przemyśl kwestię napowietrzania wody, musi ciągle chodzić fontanna lub coś innego co powoduje ruch wody żeby się ryby nie podusiły i jeszcze glony, które też duszą ryby.

A co do rybek to karpie koi są ładne i widoczne w stawiku, bo jak wpuścisz jakieś karaski albo płotki to karmić musisz a nikt nie wie że ryby tam masz, bo woda ciemna karska ciemna i jej nie widać a karpie koi są z daleka widoczne.
Pozdrawiam,
Kasia
kaLo
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 11333
Od: 17 kwie 2013, o 12:13
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Pionki pow.radomski

Re: Rybki na początek

Post »

No i raczej w cieniu żeby nie było nagrzewania wody do 30 st.w czasie upałów.
Awatar użytkownika
Kasienkar
500p
500p
Posty: 729
Od: 18 cze 2013, o 14:38
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Grecja, Ateny