Shaerrawedd

Zdjęcia naszych ogrodów.
Awatar użytkownika
Ivy25
30p - Uzależniam się...
30p - Uzależniam się...
Od: 11 wrz 2011, o 10:38
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Shaerrawedd

Post »

Witam wszystkich miłośników roślin! Zastanawiałam się... zastanawiałam... i w końcu zdecydowałam, że jednak założę swój wątek. Jestem początkującym ogrodnikiem. Miłość do roślin objawiła się w u mnie w maju tego roku. 'Planowanie ogrodu' stało się swego rodzaju odskocznią od studenckiego życia codziennego niezwykle męczącego w okresie sesji. Co jest u mnie dosyć dziwne ta miłość przetrwała do tej pory i mam nadzieję przetrwa dalej. Mam mnóstwo planów i marzeń związanych z ogrodem! Niestety jak na studenta przystało budżet też jest studencki (czyt. bardzo ograniczony) w związku z czym zmiany idą bardzo powoli, nie mniej jednak to zawsze jakiś krok do przodu!

Cała moja działka ma 33 ary. Na niej stoi dom i zabudowania gospodarcze. Ogródek 'przeddomowy' ma około 12 arów. Ziemia to 5,6 klasa bonitacyjna. Przed zrobieniem jakiejkolwiek rabaty jestem zmuszona kupować nową, dobrą ziemię. Mimo to jest gdzie rozwinąć skrzydła. Reszta działki za domem to na razie mały lasek brzozowy z nieużywanym chwastowiskiem. To się na pewno kiedyś zmieni, ale na razie skupiam się na przestrzeni przed domem.

Na tych 12 arach rośnie 20-letni dąb i sosna, które zastali moi rodzice kiedy kupili tę działkę. Nadszedł czas by w końcu zająć się tym poletkiem ziemi! Mam już ogólny plan zagospodarowania całego terenu, nie mniej jednak na to trzeba czasu i pieniędzy.

Kilka zdjęć przedstawiających mój powstający ogród:

Widok ogólny, te zielone plamy to pozostałość po moim pięknym trawniku (przez dwa lata systematycznie walczyliśmy z pędrakami, które owszem wyginęły (w końcu!) ale pozostawiły po sobie takie ślady), trawnik na wiosnę planuję zrobić od nowa (te małe krateczki na zdjęciu to siatka przeciwko muchom założona na okno :D niestety innego zdjęcia nie mam z tego okresu) maj 2011.
Obrazek