(Oliwka) Bucida Buceras Shady Lady - jak pielęgnować?

Rośliny doniczkowe
ODPOWIEDZ
ivan777
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 6 lut 2015, o 15:19
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

(Oliwka) Bucida Buceras Shady Lady - jak pielęgnować?

Post »

Witam szanowne forum,
niedawno zakupiłem do mieszkania roślinę Bucida Buceras Shady Lady. Drzewka tego typu często spotkane są w galeriach handlowych.
Jako że jestem kompletnym nowicjuszem w roślinach doniczkowych, chciałem zapytać jak powinienem dbać o roślnkę? Może ktoś już się spotkał z tym gatunkiem i wie jakie niespodzianki mogą mnie czekać.

Roślinka jest już u mnie jakieś 3 tygodnie. Przesadziłem ją do dużo większej donicy.
Na dole 20cm keramzytu i potem ziemia z roślinką. w keramzycie jest około 1cm wody, staram się nie lać więcej bo nowa ziemia była już dość wilgotna.
Niestety roślince miejscami usychają listki, ale rosną też nowe. Więc na razie staram się nie martwić i mam nadzieję że to aklimatyzacja.

Bardzo proszę o porady i uwagi.
Poniżej zdjęcie mojej konkretnej roślinki w nowej donicy:
Obrazek
Awatar użytkownika
norbert76
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 15 paź 2011, o 14:36
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.

Re: Bucida Buceras Shady Lady - jak pielęgnować?

Post »

Znalazłem w internecie tylko taką informację, że nie lubi przeciągów i temperatura otoczenia nie może spaść poniżej +15 stopni.
"Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej." - Józef Piłsudski
Dżungla w bloku
Storczykowo u Norberta
Awatar użytkownika
Karo
-Administrator Forum-.
-Administrator Forum-.
Od: 16 sie 2006, o 14:39
Kontakt:

Re: Bucida Buceras Shady Lady - jak pielęgnować?

Post »

Piękne drzewko! ;:333
Z informacji w sieci wynika ,że to nic innego jak Black Olive (Bucida buceras) :D
Ale nie należy do gatunku jadalnych.
"Shady Lady " to ulepszona odmiana oliwki ozdobnej.

Myślę,że musi odchorować to przesadzenie ,potrzebuje czasu na zaaklimatyzowanie w nowych warunkach.